KVKK BAŞVURU FORMU
EAGLE GAMES OYUN OYUNCAK ÜRETİM TİCARET VE SANAYİ ANONİM ŞİRKETİ KİŞİSEL VERİ SAHİBİ BAŞVURU FORMU
1. GENEL BİLGİ
Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın 20. maddesi uyarınca, herkes kendisi ile ilgili kişisel verilerin korunmasını talep etme hakkına sahiptir. Bu hak, kişinin kendisiyle ilgili kişisel veriler hakkında bilgilendirilme, bu verilere erişme, bunların düzeltilmesini veya silinmesini talep etme ve amaçları doğrultusunda kullanılıp kullanılmadığını öğrenmeyi de kapsar.
6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“KVK Kanunu”) 11. maddesi ile kişisel verileri işlenen veri sahiplerine birtakım taleplerde bulunma hakkı tanımıştır. Veri sorumlusu olan Eagle Games Oyun Oyuncak Üretim Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi (“Şirket”), KVK Kanunu’nun 13’üncü maddesine uygun olarak, kişisel veri sahiplerinin veri sahipliği sıfatlarından doğan haklarının değerlendirilmesi ve kişisel veri sahiplerine yapılması gereken bilgilendirme işbu “Kişisel Veri Sahibi Başvuru Formu” aracılığıyla gerçekleştirilmelidir.
Başvuruların tam ve eksiksiz olarak cevaplanabilmesi ve Kişisel Veri Sahiplerinin taleplerinin ivedilikle yerine getirilebilmesi için, kişisel veri sahibince başvuru esnasında işbu başvuru formu eksiksiz olarak doldurulmalı, kimliğini ispat edici bilgi ve belgeler Şirket’e sunulmalı, başvuru konusu ve talep açık, anlaşılabilir ve net olarak belirtilmeli, talebe konu olaylar detaylıca izah edilmelidir. Kişisel veri sahibinin başvuru konusuna ilişkin elinde bir bilgi ve belge bulunması halinde, bu bilgi belgeler de başvuru formuna ek olarak Şirket’e iletilmelidir.
Başvurunun temsilci aracılığıyla yapılması halinde bu husus açıklamalar kısmında belirtilmeli, başvuru sahibiyle olan ilişkin açıklanmalı ve temsil yetkisini gösterir vekil için noter kanalıyla düzenlenmiş vekaletname, vasi için vesayete ilişkin mahkeme kararının onaylı örneği başvuru ekinde Şirket’e iletilmelidir.
2. BAŞVURU HAKKI
2.1. Başvuru Konuları
KVK Kanunu’nun 11. maddesi uyarınca, kişisel verileri işlenen herkes Şirketimize başvurarak kendisi ile ilgili aşağıda yer alan konularla ilgili taleplerde bulunabilir:
Kişisel verilerinin işlenip işlenmediğini öğrenme,
Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
Kişisel verilerinin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
Kişisel verilerinin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,
KVK Kanunu’nun 7’nci maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerinin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
Kişisel verilerinin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesi ile KVK Kanunu’nun öngördüğü çerçevede kişisel verilerinin silinmesini veya yok edilmesi taleplerinin kişisel verilerinin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
İşlenen kişisel verilerinin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
Kişisel verilerinin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle bir zarara uğraması halinde zararın giderilmesini talep etme.
2.2. Başvuru Hakkının Kapsamı Dışında Kalan Durumlar
KVK Kanunu’nun 28’inci maddesi gereğince, aşağıdaki hallerde kişisel veri sahiplerinin haklarını ileri sürmeleri mümkün olmayacaktır:
Kişisel verilerinin, üçüncü kişilere verilmemek ve veri güvenliğine ilişkin yükümlülüklere uyulmak kaydıyla gerçek kişiler tarafından tamamen kendisiyle veya aynı konutta yaşayan aile fertleriyle ilgili faaliyetler kapsamında işlenmesi,
Kişisel verilerinin resmi istatistik ile anonim hâle getirilmek suretiyle araştırma, planlama ve istatistik gibi amaçlarla işlenmesi,
Kişisel verilerinin millî savunmayı, millî güvenliği, kamu güvenliğini, kamu düzenini, ekonomik güvenliği, özel hayatın gizliliğini veya kişilik haklarını ihlal etmemek ya da suç teşkil etmemek kaydıyla, sanat, tarih, edebiyat veya bilimsel amaçlarla ya da ifade özgürlüğü kapsamında işlenmesi,
Kişisel verilerinin millî savunmayı, millî güvenliği, kamu güvenliğini, kamu düzenini veya güvenliği sağlamaya yönelik olarak kanunla görev ve yetki verilmiş kamu kurum ve kuruluşları tarafından yürütülen önleyici, koruyucu ve istihbari faaliyetler kapsamında işlenmesi,
Kişisel verilerinin soruşturma, kovuşturma, yargılama veya infaz işlemlerine ilişkin olarak yargı makamları veya infaz mercileri tarafından işlenmesi.
KVK Kanunu’nun 28’inci maddesinin 2’nci fıkrası gereğince aşağıdaki hallerde de kişisel veri sahiplerinin haklarını (zararın giderilmesini talep etme hakkı hariç olmak üzere) ileri sürmeleri mümkün olamayacaktır:
Kişisel veri işlemenin suç işlenmesinin önlenmesi veya suç soruşturması için gerekli olması.
İlgili kişinin kendisi tarafından alenileştirilmiş kişisel verilerin işlenmesi.
Kişisel veri işlemenin kanunun verdiği yetkiye dayanılarak görevli ve yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarınca, denetleme veya düzenleme görevlerinin yürütülmesi ile disiplin soruşturma veya kovuşturması için gerekli olması.
Kişisel veri işlemenin bütçe, vergi ve mali konulara ilişkin olarak devletin ekonomik ve mali çıkarlarının korunması için gerekli olması.
2.3. Başvuru Araçları
Kişisel veri sahiplerinin KVK Kanunu’ndan doğan haklarına ilişkin başvurularının, KVK Kanunu’nun 13’üncü maddesine uygun bir biçimde yazılı olarak veya KVK Kurulu’nun belirleyeceği diğer yöntemler ile tarafımıza iletilmesi gerekmektedir:
3. ŞİRKETİMİZİN BAŞVURULARA CEVAP VERME USULÜ VE SÜRESİ
KVK Kanunu’nun 13’üncü maddesine uygun olarak Şirketimiz, başvuru sahibinin Şirketimize yapmış olduğu başvuru taleplerini, talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç 30 (otuz) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde, Kurulca belirlenen tarifedeki ücret kişisel veri sahibinden talep edilebilecektir.
Kişisel verilerinizin güvenliğini sağlamak amacıyla, Şirketimiz tarafından, başvuruda bulunan kişiden kimlik ve yetki tespiti amacıyla bilgi talep edebilecektir.
Kişisel veri sahibinin başvurusu aşağıda belirtilen durumlarda reddedilebilecektir:
Diğer kişilerin hak ve özgürlüklerini engellemesi
Orantısız çaba gerektirmesi
Bilginin kamuya açık bir bilgi olması
Başkalarının gizliliğini tehlikeye atması
KVK Kanunu uyarınca kapsam dışında kalan hallerden birinin mevcut olması (Bkz. 2.2.)
4. KİŞİSEL VERİ SAHİBİNİN (BAŞVURU SAHİBİNİN) KURUL’A ŞİKÂYETTE BULUNMA HAKKI
KVK Kanunu’nun 14’üncü maddesi uyarınca, başvurunun reddedilmesi, verilen cevabın yetersiz bulunması veya başvuruya süresinde cevap verilmemesi hallerinde kişisel veri sahibi, Şirketimizin cevabını öğrendiği tarihten itibaren 30 (otuz) ve her halde başvuru tarihinden itibaren 60 (altmış) gün içinde Kurul’a şikâyette bulunabilir. KVK Kanunu’nun 14. maddesi uyarınca Şirketimize başvuru gerçekleştirilmeden Kurul’a şikâyet yoluna başvurulması mümkün değildir.
5. KİŞİSEL VERİ SAHİPLERİ (BAŞVURU SAHİPLERİ) TARAFINDAN YÖNELTİLEBİLECEK TALEPLER
Lütfen kişisel verilerinize ilişkin başvurunuzun konusunu aşağıda sayılanlar arasından seçiniz:
6. ŞİRKETİMİZİN CEVABINA İLİŞKİN TERCİHİNİZ
Lütfen yapmış olduğunuz başvurunuza Şirketimizin vereceği yanıtın tarafınıza bildirilme tercihinizi belirtiniz:
7. VERİ SAHİBİNİN TAAHHÜDÜ VE TALEBİ
İşbu başvuruda tarafınıza sağlamış olduğum bilgi ve belgelerimin doğru ve güncel olduğunu, Şirket’in başvurumu sonuçlandırabilmek adına ilave bilgi talep edebileceğini ve ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde KVK Kurulu tarafından belirlenen ücreti ödemem gerekebileceği hususunda aydınlatıldığımı beyan ve taahhüt ederim.
Yukarıda belirttiğim talepler doğrultusunda, Şirket’e yapmış olduğum başvurumun Kanun’un 13. maddesi uyarınca değerlendirilerek tarafıma bilgi verilmesini rica ederim.
8. KİŞİSEL VERİ SAHİBİNİN (BAŞVURU SAHİBİNİN) İLETİŞİM BİLGİLERİ